Perl

Hans Ginzel hans at kolej.mff.cuni.cz
Mon Mar 19 22:17:56 CET 2001

>     Vím, že tento dotaz trochu nepatří do této konference, ale vzpomínám si, že někdy před 2 měsíci se zde o Perlu mluvilo v souvislosti s konvertory z/do html. Chci se zeptat, jestli nevite nekdo o nejakem interpretru pro (fuuuj) Windows a o navodu pro LINUXovy prekladac.

    Odpovídám, neboť perl vznikl jako nástroj pro zpracování textu.
Často ho používám na přípravu/konverzi zdrojových textů pro TeX nebo na
postproceissing výsledného ps souboru.

    Pod DOSem a Windows mám dobré zkušenosti s perlem z DJGPP.
        http://www.delorie.com/djgpp/
        ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/gnu/djgpp/v2gnu/

    Zkoušel jsem i "kompilátor" (perl to C a gcc) pod Linuxem.
Vygenerovaný céčkový zdroják se mi moc nelíbil. Ale na konec to snad
dělalo, co mělo. Proč ale perl kompilovat? Vždyť velká síla je v
interpretaci, možnosti provedení části kódu při předkompilaci (BEGIN,
END) nebo až za běhu (eval).

    Uvažujme klasický prográmek, kt. čte ze stdin, má nějaké přepínače a
výstup posílá na stdout.  V C si obvykle rozebereme parametry příkazové
řádky, nastavíme proměnné a v čtecím cyklu se stále rozhodujeme podle
těchto proměnných. V perlu si lze sestavit vlastní činnou proceduru do
stringu podle parametrů př. řádky, před zahájením čtení překompilovat
(eval) a pak jen v cyklu číst a volat ji bez jakéhokoliv dalšího
rozhodování. Složitost procedury může být dost rozdílná, např. převod z
html-sekvencí do IL2 versus z CP1250 do ISO Latin 2.  Doporučuji podívat
se na kód cstocs od Jana "Yeny" Kasprzaka. (ftp.muni.cz; v distribuci
Debian Linuxu)

     Rozhovor s autorem Perlu Larry Wallem, synem z rodiny křesťanských
kazatelů, byl loni v Linuxových novinách.

	Příjemný weekend přeje

					Hans Ginzel