EPS do EPS

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Mar 19 17:13:37 CET 2001

Pavol Habuda píše:

> Dobry den
>
> mam mensi problem, potrebujem do Metapostieho zdrojaku
> vlozit ako popisku EPS.
>
> robim to nasledovne
>
> label.bot(btex \epsfbox{a.1} etex, z0);
>
> s tym ze na zaciatku mam uvedene
>
> verbatimtex;
> \input epsf
> etex;
>
> Bohuzial, Metapost mi prejde zdrojak bez chyby, ale vkladany
> EPS sa neobjavi.
>
> Viem mi dakto pomoct?
> dakujem
>
> S pozdravom
> [...]

Tak to fungovat nebude. TeX, ktery je METAPOSTem zavolan, sice do dvi
souboru ulozi special s informaci o nacitanem ps souboru, ale program
dvitomp to ignoruje a nic METAPOSTu nepreda. Ten by s tim stejne nemohl
nic delat. Od dvitomp ocekava neco zcela jineho - informace o fontech
a retezcich, ktere ma na spravna mista v techto fontech vysazet.
Podivejte se do nektereho pomocneho souboru (pokud si editaci makempx
zajistite, aby se nemazaly).

Asi by to teoreticky slo editaci ps souboru, ktery je vystupem z
METAPOSTu,
ale to je samozrejme nepouzitelne.

Jedina moznost je prekryt popisku pres obrazek az v hlavnim texovskem
souboru. Pro umisteni muzete pouzit v LaTeXu okoli picture a nebo
(obecne) vhodne nadefinovane makro.

Zdravi
       Jaromir Kuben