Miktex a (cs)fonty

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Mar 15 08:58:43 CET 2001

On Wed, 14 Mar 2001, Miroslav Fikar wrote:

> [...]
          ^^^^^^^^^^^^

> Myslim, ze mate pravdu a je vecou rozpakovacov, ktore by mali byt
> vylepsene.
> Viem o Windows Commanderi, ktory ma tento problem. A ak ho niekto ma
> nainstalovany, asi mu ani nenapadne pouzivat originalny tar, ked staci
> Enter a F5. Su aj ine programy, ktore symlinky nezvladaju?

Dovolte, abych jeste jednou zopakoval, ze ve zminenem taru nejsou symlinky
(tj. "symbolic links"), ale hard linky ("hard links"). Ackoli si to plno
lidi plete, jedna se o rozdilnou technickou realizaci linku. U hard linku
(mene caste, zalozite pomoci "ln predloha dalsi_nazev") existuje jediny
inode a na nej odkazuje vice zaznamu v jednom nebo i vice adresarich
stejneho disku. Symlink (castejsi, zalozite pomoci "ln -s") je naproti
tomu samostatny inode, jehoz obsahem je nazev souboru (pripadne cesty), na
ktery odkazuje (ten je treba i na jinem disku). Smazete-li u symlinku
original, link vam ukazuje do prazdna. U hardlinku zadny original
neexistuje, vsechny zaznamy jsou rovnocenne a odstranenim posledniho
zazamu, ktery odkazuje na ten spolecny inode, (systemove volani unlink) se
teprve odstrani i vlastni inode.

> Na druhej strane, kedze je to celkom casty problem, by mozno stalo aj za
> uvahu urobit taky tar, ktory tam vsetky tie subory ma. Jednalo by sa o
> zvacsenie tar suboru asi o 121*24B, co by v dnesnej dobe nemalo robit
> problem.

Nesouhlasim. Nejde o uporu mista v taru ale na disku.

Petr Olsak