slozitejsi rejstrik

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Mar 14 11:20:05 CET 2001

Tomas Kucera píše:

> dobry den,
> Mam ve svem dokumentu vytvoreny rejstrik, do ktereho jednotlive polozky
> pridavam pomoci \index{polozka}. Vzhledem k tomu ze je jiz znacne obsahly rad
> bych jej rozdelil na sekce po jednotlivych zacatecnich pismenech tak aby se tam
> zobrazilo i to pismeno, popripade podtrzene atd, napr:
> ahoj
> ajeje
> babicka
> bota
> V archivu jsem nasel neco jako headings_flag a heading_prefix, ale nevim co si
> s tim pocit......
> [...]

To se dela pomoci stylovych souboru, ktere se zadavaji pri volani
programu index. Popis syntaxe najdete v manpages.dvi (je soucasti
instalace programu index - napr. v emtexu se binarka jmenuje
makeindx, 32-bitova verze mkidx32, cesky je csindex).
Ja pouzivam napr. soubor inic.ist s obsahem

headings_flag 1
heading_prefix "{\\bfseries "
heading_suffix "}\\nopagebreak\n"
symhead_positive "Symboly"
symhead_negative "symboly"
numhead_positive "Čísla"
numhead_negative "čísla"

Vola se csindex -s inic.ist vstup.idx a udela to, co pozadujete.
Jinym (slozitejsim) prikladem jsou gglo.ist a gind.ist, ktere se
pouzivaji pri zpracovani dokumentace  latex2e a jsou soucasti
instalace latex2e.

Dale doporucuji si o restriku precist soubory makeinde.dvi (Lamportuv
clanek), ktery pekne a srozumitelne popisuje moznosti tohoto programu
(nektere tucne cislice, vice urovni, jine retezce pro trideni a pod.)
a ind.dvi (clanek Chena a Harrisona) o principech tohoto programu.
Oba by mely byt soucasti baliku index (v emtexu to tak bylo).
A csindex.dvi (Wagner) o ceskych specifikach.

Zdravi
        Jaromir Kuben