Jak prevest TeX do EPS?

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Mar 13 09:39:16 CET 2001

On Tue, 13 Mar 2001, Dracula007 wrote:

> Ahoj,
>    mam tady takovy problemek. V TeXu si (treba do tmp.tex) si neco napisu  -
> konkretne se jedna o matematicky vzorec, napriklad:
>
> $$ y = x + 2 $$
>
> Potom to potrebuju dostat do EPS souboru (ne do PS), coz delam prikazy
>
> # csplain tmp.tex
> # dvips -E tmp.dvi

Pridejte jeste -o tmp.eps a budete mit priponu eps.

> Vysledek ma sice koncovku PS, ale jinak by mel byt ve formatu EPS (alespon z
> "dvips --help" tomu tak rozumim). Nicmene kdyz se ten eps soubor pokusim
> nekam vlozit (nebo kdyz se na nej podivam v Ghostviewu), tak je videt ze je
> size ze stran "dobre orezany", ale na vysku vzdy zabere celou stranku, coz
> se mi pochopitelne prilis nelibi.
>
> Jde to vyresit nejak elegantne, nebo to budu muset nejak psat rucne?

Nepisete, jakou verzi Ghostview a v jakem OS pouzivate. Nektere verze
dokazou precist BoundingBox a nastavi se na prislusne rozmery, jine zase
nastavuji sve okno podle standardnich prikazu a4, a5, apod. Takovy prikaz
nejspis ve svem dokumentu nemate, a je to dobre, protoze v EPS byt nesmi.
Potiz s takto vytvorenymi EPS je pouze tehdy, kdyz pod ne vytisknete velky
bily obdelnik, coz automaticke orezavace nepoznaji a mohou Vam vymazat
kusy jineho textu na strance, kam takovy EPS vlozite. Pokud tohle
nedelate, coz je presne Vas pripad, nemusite se nijak vzrusovat tim, ze
vidite spravne orezany EPS uprostred stranky -- po vlozeni to dopadne
dobre.

BTW: Ghostview ma take dobry nastroj PS2EPS. Uz jsem ho nekolikrat pouzil,
kdyz jsem od nekoho dostal spatne orezane EPS. Uz od verze 2.7 funguje
automaticky prevod velmi dobre (jen to pochopitelne epozna ten podkladovy
bily obdelnik).

> Diky za odpoved
> Tomas

Zdenek Wagner