Cestina, babel, miktex

Petr Aubrecht aubrech at labe.felk.cvut.cz
Mon Mar 12 12:44:10 CET 2001

> Moje zkusenost s Miktexem je taková, ze ve verzi 1.2 funguje Dvippdfm bez
> problému (tj. s hezkými fonty) i s nainstalovaným Cslatexem a rastrové
fonty
> se v PDF objeví pouze pri pouzití Dvips -Ppdf. Dvipdfm v distribuci
Miktexu
> 2.0 vsak sází po nainstalování Cslatexu PDF rastrovými fonty, takze je to
> tomto smyslu vlastne krok zpet.

Pro presnost: snazim se zlomit MikTeX 2.0 bez CSTeXu. Jde mi predevsim o
konverzi do PDF, pouzivam dvips+ps2pdf a dvipdfm. Chovani obou cest je
naprosto shodne.

Uz jsem s tim zase stravil nejaky cas a ted presne vim, co hledam. Rastrove
fonty se pouzivaji pri spec. kodovani. Proc je T1 specialni, nechapu.

Perfektne to funguje s OT1! Takze by bylo idealni pouzivat T1 (kvuli
rozdelovani slov), ale sazbu provadet ze znaku s OT1 :-)

Da se to vyzkouset i na anglickych textech, kde se nepouzije
\usepackage[T1]{fontenc}. Bez toho je PDF maly s vektorovymi fonty, s timto
radkem s rastrovymi. Nejsem schopen vnutit do PDF fonty CM (z adresare
fonts\Type1\BlueSky\cm), ktere by podle mne mely byt vektorove. Pouzivaji se
fonty z fonts\source\jknappen (EC fonty).

Taky po instalaci CSTeXu jsem mel stejne problemy (tehdy s MikTeXem 1.2),
pokud se nepletu, tak i s TeXLive.

Nasel jsem kolem tohodle problemu spoustu mailu, ale zadne fungujici(!)
reseni.

> Pokud se Vám nejak podarí vyresit tvorbu PDF v cestine, dejte prosím
vedet,
> taky s tímto problémem zápasím, zatím bohuzel spís neúspesne.

Jsem rad, ze v tom nejsem sam. Zatim to resim pomoci \usepackage{times},
ovsem nelibi se mi.

Petr