Jak docilit toho, aby tabulky byly za sebou?

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Mar 8 10:40:32 CET 2001

On Thu, 8 Mar 2001, Michal Rada wrote:

>  V dokumentu mam za sebou napsane 4 tabulky (vzdy tabular uvnitr prostredi
> table). Do prostredi table jsem dal parametry [htb].

Tyto informace bere LaTeX jako doporuceni, nikoliv jako striktni prikaz.
Pokud se nepodari vlozit plovouci objekt podle techto doporuceni, vlozi
jej na samostatnou stranku. Za urcitych okolnosti mohou takove objekty
dokonce odplout na konec dokumentu nebo kapitoly (pred explicitni
\clearpage).

LaTeX pouziva radu dalsich parametru, kterymi urcuje, kam se smi plovouci
objekt umistit. \topfraction urcuje podil stranky, kterou mohou zabirat
plovouci objekty s parametrem [t], pro plovouci objekty plati analogicky
\bottomfraction. Definuji se pomoci \renewcommand, napr.
\renewcommand\topfraction{.7}. \textfraction je minimalni podil stranky,
kterou musi zabirat text. Pri standardnim nastaveni Vam tedy LaTeX
nepovoli vlozeni 3 plovoucich objektu na stranku, kde neni zadny text.
Standardni hodnota \textfraction je docela vysoka. Pro Vase potreby asi
bude nutne zvetsit \topfraction a \bottomfraction napr. na 0.9 a
\textfraction snizit na velmi nizkou hodnotu. nejsem si jist, zda je nula
pripustna.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/