Cestina, babel, miktexy

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Mon Mar 12 15:22:30 CET 2001

On Mon, Mar 12, 2001 at 12:44:10PM +0100, Petr Aubrecht wrote:
> tom

> fonty
> Miktexu
>
> Pro presnost: snazim se zlomit MikTeX 2.0 bez CSTeXu. Jde mi predevsim o
> konverzi do PDF, pouzivam dvips+ps2pdf a dvipdfm. Chovani obou cest je
> naprosto shodne.
>
> Uz jsem s tim zase stravil nejaky cas a ted presne vim, co hledam. Rastrove
> fonty se pouzivaji pri spec. kodovani. Proc je T1 specialni, nechapu.

rastrove fonty se pouziji tehdy, kdyz dvi driver nenajde
vektorove (aspon to je implicitni chovani pri dvips -Ppdf).
nema to souvislost se specialnim kodovani, jen tu,
ze u EC fontu momentalne neexistuji jejich Type1 ekvivalenty.

> Perfektne to funguje s OT1! Takze by bylo idealni pouzivat T1 (kvuli

Protoze mate asi instalovane CM fonty v Type1.

> rozdelovani slov), ale sazbu provadet ze znaku s OT1 :-)
>
> Da se to vyzkouset i na anglickych textech, kde se nepouzije
> \usepackage[T1]{fontenc}. Bez toho je PDF maly s vektorovymi fonty, s timto
> radkem s rastrovymi. Nejsem schopen vnutit do PDF fonty CM (z adresare
> fonts\Type1\BlueSky\cm), ktere by podle mne mely byt vektorove. Pouzivaji se
> fonty z fonts\source\jknappen (EC fonty).
>
> Taky po instalaci CSTeXu jsem mel stejne problemy (tehdy s MikTeXem 1.2),
> pokud se nepletu, tak i s TeXLive.
>
> Nasel jsem kolem tohodle problemu spoustu mailu, ale zadne fungujici(!)
> [...]

Jednim z moznych reseni, ktere podporuji na instalaci, kterou udrzuji je
doinstalovani DC fontu v Type1 a jejich pridani do
config.pdf pro dvips a zajisteni toho, aby je TeX resp. fontenc
pouzil pri sazbe.
Jinym resenim je pouziti komercnich CM rozsireni v Type-1 formatu
(napr. EM fonty).

> vedet,
>
> Jsem rad, ze v tom nejsem sam. Zatim to resim pomoci \usepackage{times},
> ovsem nelibi se mi.

resenim je radna instalace vektorovych pisem, ktera chceme v PDF
pouzit.

Doufam, ze to pomuze.

S pozdravem
Petr Sojka