Jak docilit toho, aby tabulky byly za sebou?

Michal Rada michael at atrey.karlin.mff.cuni.cz
Thu Mar 8 10:29:57 CET 2001

 V dokumentu mam za sebou napsane 4 tabulky (vzdy tabular uvnitr prostredi
table). Do prostredi table jsem dal parametry [htb].

 Jenze prvni tabulku mi hodil skutecne jako [h] na misto, kam jsem ji
napsal v dokumentu. Protoze na danou stranku se uz druha tabulka nevesla,
tak pokracoval textem. Jenze dalsi stranka vypada nasledovne:

 2. tabulka --- udelal patrne [t] jako top
 3. tabulka --- tady nevim, jak to vymyslel, protoze to neni ani [t] ani
[b] a snad ani [h]?

  zase dalsi text

 4. tabulka --- tady to je [b] jako bottom

Kdyz to shrnu, tak v dokumentu soubor.tex to vypada takto:

 Text A
 1. tabulka
 2. tabulka
 3. tabulka
 4. tabulka

 Text B
 Text C

Vysledna sazba vypada takto:

 stranka rekneme 40 vypada takto:

 Text A
 1. tabulka
 Kus textu B

 a stranka 41 vypada takto

 2. tabulka
 3. tabulka
 Zbytek textu B
 4. tabulka
------------------------

Ja bych si ale predstavoval, ze by mi na te strane 41 hodil 3 tabulky pod
sebe a pak teprve pokracoval v textu B. (Nechci to ale delat nejakym
resenim natvrdo, protoze chci to zachovat jako plovouci objekt, nebot ty
predchozi strany budu zcela jiste upravovat a doplnovat).

 Jak donutit, aby, pokud je to mozne, tak ty tabulky hodil pod sebe
plynule? A kdyz uz se na danou stranku nevejdou, a musi se tam doplnit
text, tak ty tabulky, ktere se nepodarilo vysazet na jednu stranu, tak je
vysazet na druhou, ale vsechny pod sebe a ne takhle kouskovane?

 Dekuji za vase tipy.

  Michal Ř.
Michal Rada                                            obor Informatika
michael at atrey.karlin.mff.cuni.cz          Matematicko-fyzikalni fakulta
http://www.kolej.mff.cuni.cz/~michael         Universita Karlova, Praha