MikTeX 2

Hans Ginzel hans at kolej.mff.cuni.cz
Fri Jun 29 21:16:38 CEST 2001

> nevite nahodou nekdo, jak se da nainstalovat cestina do MikTeXu 2 ? Zkousel
> jsem postup, ktery fungoval pod starsim MikTeXem ale pod novym nefunguje.

    Radil jsem to kamaradovi a on to sepsal. Algoritmus byl naprosto
stejny jako u verze 1.20. Akorat cesty k tcp tabulkam se uz nemuseji
opravovat.

    Kdyz to nekdo overite, ucesete, vystavite, poslete link, pridate do
FAQ, bude to skvele. Ja uz MiKTeX/Windows davno nepouzivam, ale co mam s
tema ubozakama delat, kdyz se stale ptaji.

	Prijemny weekend preje
					Hans Ginzel

 1) INSTALACE (MiKTeX ver. 2.1)
    http://prdownloads.sourceforge.net/miktex/setup.exe
		vyberu install, mala (small) instalace,
    vse odklikam
		podrobny navod na http://www.miktex.org/2.1/install.html

 2) SOUBORY S CESTINOU
    stahnu ze serveru
    ftp://math.feld.cvut.cz/pub/cstex/web2c/
    soubory csplain.tar.gz, cslatex.tar.gz, csfonts.tar.gz, cspsfonts.tar.gz,
    csfonts-t1.tar.gz

 3) ROZBALIM je do noveho adresare (pojmenujme ho CSDIR) nasledovne:
  a) gunzip (*.gz) muzu rozbalit ledascim (treba wincmd 4.01+), jinak
     gunzip je na adrese
     ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/gnu/djgpp/v2gnu/gzp124ab.zip
  b) v *.tar souborech, ktere vzniknou, jsou HARDLINKY.
     Na ty je treba SPECIALNI ROZBALOVAC. Ke stahnuti na
     ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/gnu/djgpp/v2gnu/tar112ab.zip
     kdyz tar112ab.zip rozbalite, tak v adresari BIN je program tar.exe
     ten zkopirujete do adresare k archivum a zavolate, napr tar -xf soubor.tar
  c) tim vznikne adresar texmf v adresari CSDIR (kde byli archivy a tar)

 4) A ZKOPIRUJEME
    copy CSDIR\texmf\*.* c:\localtexmf

TADY STACI MOVE

 5) CSAMSTEX
  a) vezmu soubor CSDIR\texmf\tex\csplain\csplain.ini
     a vyrobim z nej soubor csamstex.ini nasledovne:
     pred \restorefonts pridam "\input amstex"
     tento soubor csamstex.ini zkopiruji do adresare
     c:\localtexmf\tex\csplain
  b) soubor c:\texmf\tex\plain\amsfonts\amssym.tex zkopiruju do adresare
     c:\localtexmf\tex\csplain

 6) Odstraneni BABELu
    adresar c:\texmf\tex\generic\babel presunu do adresare c:\texmf\zaloha

 7) PREGENEROVANI DATABAZI
  a) c:\texmf\miktex\bin\initexmf.exe --verbose --update-fndb="c:\texmf"
  b) c:\texmf\miktex\bin\initexmf.exe --verbose --update-fndb="c:\localtexmf"

 8) FORMATY PRO CSPLAIN A CSAMSTEX
  a) cd c:\localtexmf\tex\csplain
  b) c:\texmf\miktex\bin\tex.exe --ini --translate-file=cp1250cs.tcx csplain.ini
     to same s amstexem...
  c) c:\texmf\miktex\bin\tex.exe --ini --translate-file=cp1250cs.tcx csamstex.ini

 9) A ZKOPIRUJEME vznikle formaty do spravneho adresare
    tj. z adresare c:\localtexmf\tex\csplain
    soubory csplain.fmt, csplain.log, csamstex.fmt, csamstex.log
    do adresare c:\localtexmf\miktex\fmt

TAKY RADEJI MOVE

10) FORMAT PRO LATEX
  a) cd c:\localtexmf\tex\cslatex
  b) c:\TeXMF\miktex\bin\tex.exe --ini --translate-file=cp1250cs.tcx cslatex.ini
  c) vysledek (cslatex.fmt,cslatex.log z adresare c:\localtexmf\tex\cslatex)
	   zkopirujeme do adresare c:\localtexmf\miktex\fmt

OPET RADEJI PRESUN

11) DATABAZE FORMATU
  a) c:\texmf\miktex\bin\initexmf.exe --verbose --update-fndb="c:\texmf"
  b) c:\texmf\miktex\bin\initexmf.exe --verbose --update-fndb="c:\localtexmf"

12) NOVE FORMATY uz muzeme nyni pouzit nasledovne:
    c:\texmf\miktex\bin\tex.exe -undump=FORMAT FILE.tex -output-directory="ADRESAR"
	--translate-file=cp1250cs.tcx
    kde FORMAT je jedno z csplain, csamstex nebo cslatex
    a FILE je jmeno Vaseho souboru.
    Vysledek pak budete mit v adresari ADRESAR

S TIM ADRESAREM BYCH TO RADEJI VYNECHAL

13) DVIPS
  a) Pokud chcete vytvorit z *.dvi *.ps, pouzijte c:\texmf\miktex\bin\dvips.
     To Vam ovsem vlozi osklive bitmapove fonty.
  b) Pokud chcete hezci (ale vetsi soubory), musite jeste do souboru
     c:\texmf\dvips\config\config.ps pridat radky

     p +psfonts.cmz
     p +csfonts.map
     p +psfonts.amz

14) A to je snad vse.