Promenliva delka stranky

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Tue Jun 26 16:46:03 CEST 2001

Anton Surda pise:

>Myslim, ze sa kolegovi Krtickovi jednalo o uplne iny problem. Ide o
>matematicku sadzbu s matematickymi vyrazmi typu display. V takomto pripade
>sa o "radkovom rejstriku" vobec neda hovorit a \abovedisplayskip a pod.
>maju tolko roztazitelnych medzier, ze minusy a plusy v \baselineskip su
>uplne zbytocne.

V archivu teto konference lze nalezt moji odpoved na dotaz ohledne
pevneho radkoveho rejstriku v kombinaci se sazbou rovnic i prislusne
reseni. Tehdejsi diskuse dokazuje, ze se o radkovem rejstriku pri
sazbe textu s rovnicemi _da docela dobre hovorit_ a ze takto vysazena
kniha vypada jako kniha a ne jako skriptum, je nasnade.

>Problem je v tom, ze skutocne posledny display velmi casto
>vycuhuje pod spodny okraj strany pricom strana sa nepovazuje za preplnenu.
>Priznam sa, ze som sa doteraz nepustil do studia vypisu po \tracingpages1,
>aby som zistil pricinu, ale podla castej frekvencie vyskytu tohoto javu,
>by som sa odvazoval tvrdit, ze ide chybu Texu. (Problem je
>hlavne vtedy, ked posledny vyraz je zlomok.)

"Problem" je pouze v tom, ze se obcas na konci stranky vyskytne
nejaky ten hbox s nenulovou hloubkou. Komu vadi, ze pak prislusny
objekt presahuje, musi osetrit, aby v miste zlomu ta nenulova
hloubka nenastala. Neni to nic sloziteho a rozhodne je to normalni
chovani TeXu, nikoli bug.

>Zdravi
>
>A. Surda

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc          phone:+420-2-24352938, mobile:0604959716