Preteceni boxu

Hans Ginzel Hans at kolej.mff.cuni.cz
Mon Jun 25 11:23:42 CEST 2001

> Dobry den,
>
> pokousim se vytvorit ramecek (viz dole), ve kterem budou dalsi boxy. Neco tam je asi blbe, protoze mi TeX (csplain) hlasi preplneni boxu na radku, co je ta uplne posledni slozena zavorka a ve dvi je tlusta cara po prave strane ramecku. Co je spatne a proc? Jak to opravit?

> \hbox to 7 cm{
    Na konci tohoto radku se vam vloudila mezera. Jste v horizontalnim
modu, v nem nejsou mezery ignorovany.

> \vrule height 10 cm
> \vbox to 10 cm{
>   \hrule width 7 cm
>   \hbox to 7 cm {\strut \ Obsah rámeèku 1 \hfil}
>   \hbox to 7 cm {\strut \ Obsah rámeèku 2 \hfil}
>   \hbox to 7 cm {\strut \ atd. \hfil}
>   \vfil
>   \hrule width 7 cm

    Chcete-li predepsat sirku vboxu, piste:
	\vbox to10cm{\hsize=7cm
		\hrule \vfil
		Nejaky povzbuzujici text. Tento
		odstavec bude siroky 7cm.
		\vfil \hrule
	}

    Jinak take doporucuji \halign. Casto pisi

\vtop{\let\par\cr \obeylines \ialign{\strut #\hfil
	Jan Novotny
	Sokolovska 123
	150\,00 Praha 1
}}

    Oramovane by to pak mohlo byt

\newdimen\tloustka \tloustka=0.4pt
\def\Vrule{\vrule width\tloustka}
\def\Hrule{\hrule height\tloustka depth0pt}
\hbox{\Vrule\hskip-\tloustka \vbox to10cm{\hsize=8cm
   \Hrule
   \vfil
   \tabskip=0pt plus1fil
   {\let\par\cr \obeylines \halign to\hsize{#\hfil
           % nebo \crcr, nechci-li vynechavat radky
       Hospodin je mùj pastýø
       nebudu míti nedostatek
       Dopøává mi odpoèívat na travnatých nivách,
       vodí mì na klidná místa u vod,
       na¾ivu mì udr¾uje,
       stezkou spravedlnosti mì vede pro své jméno.
       \dots
   }}
   \vfil
   \Hrule
}\hskip-\tloustka \Vrule}

    Chtel jsem mit udaj 8cm jen jednou. Jinak byslo pouzit
\hbox to8cm{\vrule\hss \vbox{\hsize=8cm
}\hss \vrule}

    Nebo muze-li byt vnejsi box byt sirsi o tloustku svislich car, tak
jen jednoduse
\hbox{\vrule \vbox{\hsize=8cm
}\vrule}

    Nebo treba