Screenshoty

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Jun 25 09:32:01 CEST 2001

On Sat, 23 Jun 2001, MichaL Sdnger wrote:

> Dobry den,
> je vhodne pouzit pro vkladani screenshotu do LaTeXu format .eps? Nejsem si
> jist kvalitou (zatim jsem nemel moznost tisku) kazdopadne na monitoru se mi
> to nejak nepozdava =(

Smesujete nekolik veci. Kvalita vysledku bude zavisla pouze na tom, jak je
kvalitni EPS. Zobrazeni na prislusnem vystupnim zarizeni pak zavisi jeste
na tom, jak dobry je RIP a jake je rozliseni. Obrazovka moc dobre
rozliseni nema a ghostscript rastruje sice rychle, ale ne prilis dobre.
Mate-li GSview v OS/2 nebo ve Windows, kliknete si do obrazku pravym
tlacitkem. Uvidite zvetseny detail a zjistite, ze to vlastne tak spatne
nevypada.

> Uz samotny obrazek pro vlozeni mi neni prilis jasny. Zejmena jake ma mit
> zhruba rozmery aby byl tisk kvalitni, mel jsem problemy stim ze nevim jak
> obrazek v LaTeXu resizovat.

Podivejte se na baliky epsf, graphics a graphicx, tak to je. Mozna jsou i
jine baliky, me docela staci tyto. Zmena velikosti se provadi operatorem
scale, takze zase zavisi na konkretnim RIPu, jak si s tim poradi a jestli
treba nezmrsi bitmapu. Je to reba vyzkouset. Totez ovsem plati pro bitmapu
v jakemkoliv grafickem formatu, ale jine graficke editory mohou byt pri
skalovani lepsi i horsi nez nejaky konkretni RIP. Dobry je treba Gimp, a
je zadarmo.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/