lamani odstavce

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Fri Jul 27 13:40:44 CEST 2001

On Fri, Jul 27, 2001 at 01:15:49PM +0200, Hans Ginzel wrote:
Dobrý den.

>     Řeším problém, kdy mám v odstavci delší nedělitelný kus a povoluji násl.
> vzhled ostavce
>
> 	Additional documentation is available.  The default configuration for
> 	perl will place this additional documentation in the
> 	|/usr/local/lib/perl5/man| directory (or else in the |man| subdirectory
> 	of the Perl library directory). Some of this additional documentation
>
>     Nedělitelné strojopisné kusy jsou vyznačeny pomocí |...|. Prostě, povoluji
> ošklivé dovyplnění předchozícho řádku. Změny textu jsou apriory vyloučené.
>
>     Vyzkoušejte v plainu následující:

> [...]

Uspokojive reseni dostanete pri
\def\vypln#1{\setbox0=\hbox{#1}\hskip 0pt plus \wd0\penalty\the\tolerance
        \hskip 0pt minus\wd0 \box0 }

Vlastnosti algoritmu lamani odstavce ziskate nejlepe ze studia
TeXbooku ci primo tex.web.

Proc nechcete sazet na praporek? Zvazte tez nastaveni \emergencystretch
a treti pruchod algoritmu zlomu.
\bye

--ps