Arabstina

Sklenka Lubomir sklenka at troja.fjfi.cvut.cz
Tue Jan 30 13:56:18 CET 2001

Dobry den,

ja sice neumim arabsky, ale kdysi jsem se hral s balikem ArabTeX,
ktery najdete na kazdem CTANu. Fascinovala mne sazba arabskym
pismem zprava doleva. Instalace je velmi jednoducha, funguje dobre
pod DOSem a Latex2.09, pouze nevim jak bude komfortni pro
dlouhou a komplikovanou sazbu, ale kratsi texty s tim jde delat
dobre. Balik nabizi nekolik moznosti jak sazet nejen arabstinu, ale i
dalsi jazyky jako urdu, perstinu, pasto, sindhi apod. a jejich
speciality. Ve starsich verzich ArabTeXu vsak chybely spacialni
fonty pro sindhi a byly nahrazeny standardnimi arabskymi.
Dokumentace k baliku mi pripada dostatecna.

Zdravim

Lubos Sklenka