Linky v (La)TeXu

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Thu Jan 25 13:31:38 CET 2001

> Mam jeden takovy problem. Pisi programek pro DOS, ktery kresli hradla a
> nejake dalsi integrace, ale potiz je v kresleni linek. LaTeX sam o sobe

ked viete trosku programovat, tak si mozete aj vytvorit programecek, ktory
Vam tie graficke prikazy vygeneruje. Pisat to v editore nizsie uvedenym
sposobom je pre otroka.

> neposkytuje dobra makra na linky, takze jsem zkusil pouzit emline, jenze
> ta je nekdy na jednom konci sirsi (nebo uzsi) nez na druhem. Dalsi
> problem emline je ten, kdyz clovek napise:

Mattes mi svojho casu poradil davat za kazdy riadok % (pomohlo to). To ze
ciara je niekde uzsia je chyba rastrovania (ja tie body generujem v nasobkoch
pouziteho rastra, ale obcas sa stane, ze ani to nepomoze).

Teda (na zaciatku nesmie byt ani medzera a asi vadi aj volny riadok):

\special{em:linewidth 1.2pt}%
\emline{1}{20.00,20.00}{2}{20.00,10.00}%
\special{em:linewidth 2.2pt}%
\emline{3}{10.00,10.00}{4}{5.00,5.00}%

> tak to nefunguje a linky jsou BEZDUVODNE posunuty doleva o cca 5mm!
>
> Jsem uz z toho docela ... navic kreslit linku pomoci \multiput a \line
> me prijde uplne zvrhly a zbytecne slozity. Totez plati pro kruznice. Ty
> jeste navic nerespektuji sirku cary a lze je nakreslit max do prumeru
> 17mm.
>
> Otazka je tedy: Existuje nejakej peknej balicek na kresleni linek a
> kruznic?

Urcite ich je aj viac. Ja Vam v tom neporadim, lebo ja som si dal dokopy
nieco a v tom kreslim.

Zdravi
Ladislav Bitto