a4 na sirku

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Jan 18 11:44:36 CET 2001

Marcel Abas píše:

> Dobry den,
>
> bol by som velmi rad, keby mi niekto poradil, ako v LaTeX-e nastavit stranu
> (velkost a4), aby som pisal (tlacil) na sirku a nie na vysku.
>
> Vopred dakujem za kazdu dobru radu
>
> S pozdravom                                     Marcel Abas

Vzhledem k tomu, ze jste prakticky nic neuvedl o tom, co pouzivate,
moc se radit neda.

Zrejme chcete cely dokument na sirku (ne jen treba jednu tabulku na
strane).
Ani to jste jasne nenapsal. Jde o dve veci. V latexu se musi zmenit
rozmery a stranka se musi pri tisku otocit.

Ve zdrojovem kodu musite prohodit nastaveni sirky
a vysky textu. To se nejsnaze udela volbou landscape.
Pak uz jen treba zaridit, aby se stranka pri tisku otocila
pomoci nektere nize uvedene metody.

Pokud pouzivate Mattesovy ovladace z emtexu (OS/2, DOS, W* s rsx), ty
to primo umi. Prepinace najdete v dokumentaci.

Jinak je asi nejlepsi cesta pres postscript s pouzitim dvips.
Otocit dokument se da bud pomoci hlavickoveho souboru nebo \special
nebo landscape v nastaveni velikosti papiru.
Popis najdete opet v dokumentaci dvips.dvi.

Take by se dal pouzit program ps2ps z baliku pstricks.

Obe tyto metody by mely fungovat v libovolne instalaci texu.

Zdravi
        Jaromir Kuben