jeste konverze Word -> LaTeX

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Mon Jan 8 12:01:18 CET 2001

On Mon, 8 Jan 2001, Tomas Kroupa wrote:

> Zdravim,
> vracim se k otazce, kterou jsem nedavno do teto skupiny polozil
> ohledne konverze z Wordu do LaTeXu s jednim doporucenim pro vsechny, kteri
> budou potrebovat tuto konverzi provest: jako zdaleka
> nejefektivnejsi reseni je pouziti makra VB word2tex (www.word2tex.com),
> ktere se integruje do Wordu a umozni ukladat dokumenty ve formatu LaTeXu
> 2.09 i 2e. Instalace i konverze je velmi jednoducha a lze ji ovlivnovat
> podle nastaveni makra, ktere se provadi v dialogovem okne. Ostra verze programu
> umi pry i matematicke vzorce.

Matematicke vzorce vytvara aj neregistrovana verzia a zda sa, ze celkom
slusne. (Prevod niektorych, zrejme nahodne vybranych vzorcov, vynechava)

Pri velmi beznom testovani som nasiel 2 trivialne  chyby, ktore by sa
mali
dat okamzite odstranit. Vyhadzuje sa neroztrhnutelna medzera (nie je tam
ani obycajna medzera) a exponenty a indexy v beznom texte, ktore su
stojate, sa sadzu
automaticky matematickou kurzivou. Rovnaky problem je zrejme aj v
matematickych vzorcoch. Pokusim sa tiete opravy s nimi vykorespondovat.
Zda sa, ze autor vcelku dobre zvladol velmi zlozity problem matematickej
sadzby a odflakol celkom jednoduchu sadzbu bezneho textu. Tento konvertor
je najlepsi aky som kedy skusal (moj vlastny je na bezny text stale lepsi)
a po odstraneni niekolkych jednoduchych problemov by mohol byt hodny tych
45 USD.

Treba si vsak uvedomit, ze text vo Worde je principialne zle vysadzany a
a  bude po konverzii nevyhnutne potrebovat rucne zasahy.

Zdravi
Anton Surda