Tabulka s sedivymi policky

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Fri Feb 23 19:58:02 CET 2001

On Fri, 23 Feb 2001, Hana Skoumalova wrote:

> Dobry vecer,
>
> potrebovala bych poradit s takovouhle veci. V Latexu mam tabulku
> (udelanou pomoci tabular), ktera obsahuje plno prazdnych policek a par
> policek, kde je X. Potrebovala bych, aby pozadi nekterych policek bylo
> sedive, jak je to naznaceno na obrazku (rovnitka znamenaji sedou barvu
> pozadi).
>
> -------------------------------
> |==X==|     |     |     |     |
> -------------------------------
> |     |==X==|     |     |     |
> -------------------------------
> |     |     |==X==|==X==|=====|
> [...]

Dobry vecer,
kdysi jsem to potreboval - existuje balik colortab.sty, ktery dany problem
resi. Ke stazeni je na CTAN - http://www.cstug.cz/cgi-bin/ctan?colortab

Tehdy se mi to zdalo ponekud tezkopadne, takze jsem si udelal naprosto
stupidni makro, do nehoz rozmery a umisteni sedeho boxu zadavam rucne (pro
vzacne vyjimky je to snad i rychlejsi...). To makro je:

\definecolor{svetla}{gray}{0.85} % tady si nadefinujete stupen sedi

\def\tabsed#1#2#3#4{{\unitlength 1mm\begin{picture}(0,0)%
       \put(#1,#2){\fboxsep0pt\colorbox{svetla}{% tady ho pouzijete
             \vrule height #3mm width0pt%
             \rule{#4mm}{0pt}}}%
       \end{picture}}}

Pouziti:

\begin{tabular}{....}
\tabsed{-3}{-2}{15}{5}obsah bunky & atd.

Ty souradnice je potreba zjistit pri prohlizeni :(
(znovu opakuji, ze je to stupidni makro - ty rozmery se mozna daji zjistit
automatizovane, ale to by mohl nejaky lepsi guru v konferenci vedet :))

Zdravim
J. Rybicka.