Archív

Martin Bily BILY at cs.felk.cvut.cz
Thu Feb 15 11:38:34 CET 2001

Dobry den,

> Ja bych byl spise rad, kdyby nekdo odpovedel na tu otazku, proc
>je tam gopher vlastne pouzivan a neni vyuzito klasicke vyhledavani s
>www/rozrahnim. - Ocekaval jsem, ze treba nekdo, kdo to vymyslel, ze by
>rekl, co ho k tomu vedlo a jestli se to chysta menit, nebo jestli to ma
>svuj specificky vyznam?!

Ten duvod je velice prosty. Archiv spolecne s vyhledavacim strojem
pochazeji jeste z dob pred nastupem www. Prechod na WWW rozhrani
by znamenal toto rozhrani naprogramovat. Hledaci stroj by zustal
uplne stejny. Protoze dosavadni rozhrani funguje a drtiva vetsina
www prohlizecu podporuje i gopher, tak nevidim prilis silny duvod
zasahovat do neceho, co funguje.

Jednoho dne k te zmene asi dojde. Uvazuju o ni uz hodne dlouho, ale
vzdycky se najde neco, co ma vyssi prioritu...

(A reknete sami, kde dnes najdete gopher server, vzdyt to uz je
skoro vzacnost a tedy hezka vzpominka na minulost :-) )

S pozdravem,
      Martin Bily

Martin Bily, Dept. of Comp.Sci.         e-mail: bily at fel.cvut.cz
Czech Technical University              phone: +420-2-2435 7323
Karlovo nam. 13
Praha 2, Czech Republic