Trochu OT: V RedHat 7CZ nejde TeX

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Feb 6 10:28:46 CET 2001

On Mon, 5 Feb 2001, Libor Chocholaty wrote:

> [...]

Predpokladam, ze to "jakoby je neznal" znamena ve skutecnosti toto:

prejdete do adresare s binarkou tex, date ls a ukaze se tex vcetne
priznaku execute pro vsechny. Nyni napisete ./tex a ono Vam to rekne:

tex: Command not found.

Takova rostarna! Ten program tam je a priblbly system tvrdi, ze tam
neni. Kdyz date ldd tex, tak Vam to taky nerekne nic rozumneho (uz si
nevzpominam, co ale neco jako "can't execute tex").

Je-li tomu skutecne tak, pak pan Choholaty mel castecne pravdu. Bylo by
ale potreba jeho odpoved upresnit.

> A mate TeX nainstalovany z distribucniho CDcka RedHatu? RedHat 7
> neni binarne kompatibilni s RH6.x. Je to kvuli novemu prekladaci
> gcc-2.96, nebo jak tomu rikaj. Jedna se o neoficialni verzi gcc
> kompilatoru. Bud si TeX prelozte, nebo pouzijte ten z distribucniho CDcka.
> Tak to vidim ja.
>
> S pozdravem, Libor Chocholaty

Jde jen o castecnou binarni nekompatibilitu, ktera se da odstranit
instalaci vhodneho loaderu dynamicky zavadenych knihoven (vystrachat ze
starsich distribuci ld.linux.so.1 a pridat ho do systemu a spolecne
s nim strasi knihovny libc.so.5 a podobne). Nema to, podle
meho nazoru, nic spolecneho s verzi prekladace ale spise s tim, proti
jakym verzim knihovny libc.so je binarka kompilovana (tj. jakou verzi
knihovny ta binarka predpoklada). Po uspesne instalaci starsiho loaderu
zacne nad programem tex spravne vypisovat dynamicke knihovny i prikaz ldd
a pak se asi presvedcite, ze to chce starou knihovnu libc.so.5.

Petr Olsak