X server pre win32 - Lyx ve win a ceska klavesnice

pavel hampl hampl at gncz.cz
Thu Feb 22 10:08:21 CET 2001

Erik Rakovský wrote:

> Chcel by som si rozchodit LyX vo woknouse, ibaze sa mi nedari najst nejaky
> free X server. Viete niekto nieco poradit? Podmienka - nesprasene klavesnice
> (sk, cz a fr).
> Vdaka,
> E.R.

Muzete si nahrat treba Xwin32 z www.starnet.com, je to mozne pouzivat
bez licencovani vzdycky na 2 hodiny na jedno spusteni Xwin, pak je
musite nastartovat znova. Jinak Lyx ma moznost pouzivat vlastni mapovani
klaves, takze klidne se vykaslete na klavesnici v Xkach. Nastavuje se to
treba hned po startu LyXu v
Edit|preferences|LangOpts|Jazyk|KeyboardMap|Browse|Keymaps|czech.kmap -
to je cely postup toho co postupne volite. Muzete si nastavit 2 mapy a
prepina se mezi nimi tusim Alt-K,1 Alt-K,2 nebo switch Alt-K,t (myslim,
je to nekde v napovede o konfiguraci). Ja jsem mel taky problemy s
klavesnici, konkretne ty Xwin32 maji ceskou klavesnici odvozenou od
francouzske AZERTY a hrozne zmrsenou. Ale ty mapy v LyXu funguji
vyborne. Maximalne je tam snad nekde potreba smazat redefinici Z-Y, ale
to je par radecku v tom ascii souboru czech.kmap. Mozna ze ta
programatorska klavesnice, ktera tam je taky, je v poradku.

PHampl
--
Pavel Hampl
GN Resources (CZ)                     tel: +420-2-22101821
Ve Smeckach 22                        email: hampl at gncz.cz
110 00 Praha 1                        http://www.gncz.cz