Archiv & cestina v Emacs pod win98

Jan Holecek xholecek at fi.muni.cz
Mon Feb 19 18:09:20 CET 2001

Dobry den,

vsude kolem sebe slysim, jak je emacs skvely editor, tak jsem zkusil si
ho nainstalovat pod win98 (v Linuxu mi beha pekne).

Emacs:
Narazil jsem na problem s cestinou. V emacsu lze nastavit pouze kodovani
iso-latin-2 (je to standard, uznavam). win98 vsak pracuji s win1250,
ktere se od iso lisi napriklad v male i velke variante \v{s} a \v{z},
ktere mi tudiz emacs nevypisuje (vsechna ostatni pismena s diakritikou,
jejichz kod je v iso i win1250 stejny, pracuji spravne).

Mohl by mi, prosim, nekdo poradit? Vim ze se tu resily problemy s winNT,
ale reseni v teto konferenci jsem nenasel, ostatni dokumentace obsahuje
opet moznosti iso-latin-[12...], nektere odkazy nefungovaly. :-(

Archiv:
Pri prohledavani archivu se mi spatne (presneji absolutne necitelne,
protoze to nebyly pouze jine znaky, ale nejake "control sequences" s
rovnitkama) zobrazovala diakritika v prispevcich. Je mozne, aby to delal
prohlizec? Stejne to vypadalo v Netscape na Linuxu i Sunu. Mohu to na
sve strane nejak spravit? (Osobne predpokladam, ze to zpusobuje gopher)

Dekuji

--