Tabulka v latexu s popiskem "pred&vlevo"

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Wed Dec 19 19:15:21 CET 2001

On Wed, 19 Dec 2001, Rezac David wrote:

> Dobry den.
>
> Resim takovy problemek - potrebuju, aby popisek tabulky se zobrazoval pred
> vlastni tabulkou, vlevo. No, snazil jsem se o svoje prostredi:
>
> \newenvironment{tabulka}[1]
>   {
>     \vspace{3mm}
>     \noindent {Tab. \thetabcitac : #1}\\[-7mm]
>     \addtocounter{tabcitac}{1}
>     \begin{table}[htbp]
>   }
>   {
>     \end{table}
>     \vspace{3mm}
>   }

> [...]
Dobry den,
nevim, jestli jsem dobre pochopil zadani, ale resenim muze byt:

 \def\tabulka#1{%
     \begin{table}[htbp]
     \refstepcounter{tabcitac}% to zarucuje, ze z toho bude i nejaky label
     \noindent {Tab. \thetabcitac : #1}
           %%%%% \addtocounter{tabcitac}{1} tohle se neda referencovat!
     \medskip
   }

\def\tabkonec{\end{table}}

Pouziti:

\tabulka{Toto je popisek pred tabulkou, umisteny vlevo}
... \label{tabprvni} % to uz muze byt kdekoliv mezi \tabulka a \tabkonec
... \begin{tabular} .... atd

... \end{tabular}

\tabkonec

Zkuste, jestli to dela, co chcete.