dvips -k

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Wed Dec 12 15:32:36 CET 2001

On Wed, Dec 12, 2001 at 08:05:23AM +0100, Pavel Calabek wrote:
> Program dvips ma prepinac -k ktery vlozi
> orezove znacky
> a zvetsi rozmery dokumentu o .5 palce.
> Nevite, prosim, nekdo jak je implementovana
> konstanta .5 palce. Je to konstanta programu
> nebo se da nejakym zpusobem zmenit.

Kratka odpoved je "ano".

Trosku delsi je:
pri pouziti prepinace -k zjistite, ze dvips nacita navic soubor
crop.pro:
%!
TeXDict begin/cX 18 def/CM{gsave TR 0 cX neg moveto 0 cX lineto stroke
cX neg 0 moveto cX 0 lineto stroke grestore}def end/bop-hook{cX dup TR
gsave .3 setlinewidth 0 0 CM vsize cX 2 mul sub dup hsize cX 2 mul sub
dup isls{4 2 roll}if 0 CM exch CM 0 exch CM grestore 0 cX -2 mul TR isls
{cX -2 mul 0 TR}if}def

Po precteni clanku Arnosta Stedreho o PostScriptu ve Zpravodaji 1-3/01
by mel byt laskavy ctenar schopen ulohu doresit jako cviceni.

Zdravim
Petr Sojka