Sloupce tabulky s pevnou ¹íøkou a centrovaným obsahem

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Dec 11 14:17:54 CET 2001

On Tue, 11 Dec 2001, Stepan Kasal wrote:

> Muzete misto "10" napsat "\llap1\rlap0", to je objekt se sirkou nula, ze
> ktereho deleva couha kresba cislice 1 a doprava kresba cislice 0.
> Tehoz lze docilit pomoci "\hbox to0pt{\hss10\hss}".

Presne totez jako prvni priklad je \hbox to 0pt{\hss1}\hbox to 0pt{0\hss}.
Pokud maji obe cislice stejnou sirku a neni mezi nimi zadny \kern, dopadne
to stejne jako \hbox to0pt{\hss10\hss}

> Dale se mi nelibi, ze mate cislice prilis nalepene k hornimu okraji poli.
> I to resim v pripojenem prikladu, makro \tabstrut

Nebo pouzit array.sty a nastavit \extrarowheight na vhodnou velikost,
obvykle pouzivam 1pt nebo 2pt

> Nevim, jen bych rad podotkl, ze p{} je tu od toho, aby se v prislusnem
> sloupci v kazdem policku objevil text, zarovnany do odstavce zadane sirky.
> Takze chtit po nem, aby centroval mi nepripada moc prirozene.

Jde to pomoci array.sty, priklady jsou v knize The LaTeX Companion (a
jiste i v dokumentaci zmineneho baliku). Podivejte se na svuj disk, skoro
urcite tam je.

> V plainu takto:
>
> \newdimen \sirka
> \setbox0 = \hbox{10}
> \sirka = \wd0

\settowidth\sirka{10}

Dela to presne totez co vyse uvedeny postup, jen je to mene psani.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://icebearsoft.euweb.cz