pisma, cislovani, podrobnejsi dokumentace atd.

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Sat Dec 8 09:35:17 CET 2001

Jaromir Kuben wrote:

> Na to jsou prikazy \hangindent a \hangafter.

Pokud Vam dobre rozumim, chcete dosahnout neceho takoveho:
(je to v plainu, ale to snad nevadi)

\hangindent=60pt
\hangafter=1
\noindent\hbox to 60pt{blabla\hss}fvnjd vnfjdk vnfdjkv njdk
            iroe nfk lgvfeof fkovnfe
            rijeogegiog hoirwifo

Vysvetleni:
\hangindent=60pt rika, ze nektere radky odstavce budou odsazeny o 60pt
\hangafter=1 rika, ze se to odsazeni bude tykat vsech radku odstavce
             krome prvniho
\noindent zrusi v prvnim radku pripadne odsazeni dane \parindent a take
          prevede TeX do horizontalniho modu. (Pokud byste v prvnim
radku
          chtel odsazeni \parindent zachovat, musel byste \noindent
          nahradit \leavevmode . Sirku hboxu by pak bylo nutno
          zmensit o hodnotu \parindent, aby byl zbytek prvniho radku
zarovnan)
\hbox to 60pt{blabla\hss} vysadi na zacatek prvniho radku box o sirce
60pt,
          na jeho zacatek vysadi blabla a zbytek vyplni pruznym vyplnkem
\hss.
fvnjd vnfjdk .... pokracuje v sazbe prvniho radku za uvedenym boxem a
zbytku
          odstavce podle nastaveni \hangindent a \hangafter

Jeste podotknu, ze v tomto pripade nemusite manipulovat s registry
\leftskip a \parindent. Registry \hangindent a \hangafter musite
nastavovat v kazdem
odstavci vzdy znovu, pokud takto chcete vysazet vice odstavcu.
Podrobnosti
nejlepe v TBN.

       Mnoho uspechu a zabavy pri poznavani TeXu preje

                              Lubos Kloc