zkratka na konci vety

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Thu Dec 6 14:36:19 CET 2001

On Thu, 6 Dec 2001, Bohdanecky Zdenek Jr wrote:

> Dekuji, vysadim to s teckou. Veta ovsem neni v prime reci, apostrofy
> jsem uzil pro oddeleni ukazky. Pracuji s textem, kde mnoho vet, pro
> vyznaceni durazu, ci vaznosti, konci vykricnikem.
S necim podobnym jsem se taky setkal. To je spis vysledek urcite
bezradnosti autora, jak vyznacit neco duleziteho. K tomu ma ovsem
typografie standardni prostredky, tedy kurzivu. Nestaci-li kurziva, je
mozne pouzit tucny rez.

Mel jsem jednou na upravu text, v nemz zase autor daval vsechno do
uvozovek. Polovina jich byla zcela zbytecna, cast se vyznacila kurzivou,
zbytek se vyresil jinymi prostredky a byl z toho docela normalni text.

--jr