J. Kosek: DocBook -- XML prakticky; Praha 8.12., 13h

Jaroslav Snajdr jsnajdr at tinysoftware.cz
Thu Dec 6 12:19:16 CET 2001

Zdenek Wagner wrote:

> A pokud nemate nastroj pro konverzi kodovani v XML souborech,
> podivejte se na mou stranku http://icebearsoft.euweb.cz/xml

Ja pouzivam GNU recode 3.5. Zadny jiny program, ktery by umel utf-8 jsem
nenasel. Ve vyslednem dokumentu sice zustane

<?xml encoding='utf-8'?>

ale ConTeXtu je to jedno.

> A co clanky Jiriho Koska ve Zpravodaji 4/2000? Ty jsou psany
> v docbooku, XSLT stylem prevedeny do LaTeXovych zdrojaku, zpracovany
> standardnim LaTeXem a do PDF prevedeny komercnim Distillerem.

XSLT styl db2latex je druha mozna cesta, kterou jsem take zkoumal, ale
ten ConTeXt se mi libi vic. V XSLT navic nejde nejak rozumne nahrazovat
specialni znaky (% & na \% \&). Podivejte se, jakou rekurzivni a
neefektivni obludou to dela db2latex. Kdyz jsem do teto konstrukce
pridal neco navic, zacal padat XT.

-jns