prevod ps na eps

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Thu Dec 6 08:34:50 CET 2001

Martin Sveda wrote:

> [...]
> ale je moznost udelat vystup do PostScriptu.
>
> Problem je ale ten, ze kdyz tento postscriptovy soubor
> vytvorim, neni to encalupsed, je to cela stranka,
> kterou pak nemohu pomoci \includegraphics{}
> vlozit do dokumentu (ten obrazek se pak objevi nekde
> uplne jinde).
>
> Da se tedy nejak ziskat tu cast stranky na ktere
> je schema?
>
> Dalsi problem je ten, ze GSview pod win to zobrazi
> celkem dobre, ale KGhostView (pod Linuxem, soucast KDE)
> se na nem zhrouti. V latexu je taky zobrazen dobre,
> ale bohuzel na jinem miste (v PS vytvorenem latexem).

Ten prilozeny PS soubor je spatny v tom smyslu, ze mu zcela chybi
predepsana hlavicka. Neni proto divu, ze si s nim nektere
programy neporadi. Vlozite-li libovolnym editorem
pred prvni radek Vaseho souboru alespon neco jako
"%!PS-Adobe-2.0"
(bez uvozovek), pak si s tim i GhostView poradi.

Mate-li k dispozici GSview (pro OS/2 nebo win), je v nem
funkce PStoEPS a v ni se da nastavit neco jako
"vypocti automaticky BoundingBox" Informace
z %%BoundingBox se pak pouzije pro stanoveni rozmeru
vkladaneho obrazku do TeXu, ve Vasem PS tato
informace chybi.

BTW, pod Linuxem pouzivejte radeji GV nez GhostView,
zvlada toho vic. (v SuSE distribuci je oznacovan
jako GV Ghostview clone).

> Dik moc za rady.

Neni zac.

> PS prikladam...