jak zrcadlove prevratit jeden znak?

Bohdanecky Zdenek Jr bohdik at bohdik.cz
Mon Dec 3 10:16:42 CET 2001

Dobry den,

v dokumentu pouzivam font cmastro, kde je symbol Mesice kreslen takto
'(' ve tvaru C, ja bych jej vsak chtel mit zrcadlove prevraceny ')'
jako D.

Nemam jiz cas nastudovat Metafont a upravit si primo ten font, proto
jsem zkousel pouzit makro \pstransform z TBN. Existuje nejaky
postscriptovy prikaz, ktery by vstup horizontalne zrcadlove
prevratil?

Zatim jsem zkousel pomoci makra \pstransform s parametry '180 rotate'
otocit symbol Mesice o 180 stupnu. Jenze rotace se provadi okolo bodu,
ktery je v levem dolnim rohu boxu se znakem. Takze se mi Mesic vytoci
dolu. Prikazy \raise a \kern mohu srovnat jeho pozici.

Po prevodu pomoci dvips a pri prohlizeni pomoci ghostview vidim, ze
Mesic je na svem miste, jak bych chtel, ale mezi aktualnim radkem a
radkem vyse je rozhozena mezera -- vetsi, nez normalni meziradkova
mezera. Proto bych chtel Mesic zrcadlit a ne otacet.

Kdyz prohlizim dvi soubor, vidim, ze TeX mohl v tu chvili
interpretovat pouze onen posun boxu nahoru (\raise1.3ex). Kdyby Mesic
prekryl radek vyse, bylo by to OK, ale on zvysi meziradkovou mezeru.

--
S pozdravem
Zdeněk Bohdanecký Jr.