citacie - iso690

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Mon Aug 27 16:14:13 CEST 2001

On Mon, 27 Aug 2001, Ladislav Kaderják wrote:

> vie mi niekto zodpovedne poradit ako spravne citovat ?
> ide mi o poradie rocnik,rok resp. rok,rocnik
> na nete som nasiel zopar odkazov ako spravne podla ISO690 citovat, bohuzial sa v tomto rozchadzaju
>
> napr:	http://web.sks.cz/users/cn/ins/citace.htm
> 	http://www.cuni.cz/~boldisp/citace.html
>
> nenasiel som uplne znenie tej normy, vie niekto URL?
Bohuzel tato norma NENARIZUJE poradi jednotlivych prvku citaci, dokonce
ani nedefinuje, co je a co neni nutne uvadet, pravi pouze, ze v jedne
publikaci ma byt zpusob citaci jednotny...

Takze to, co jste nasel, bohuzel odpovida skutecnosti. Normu mam v tistene
podobe (ne u sebe) s narodni prilohou (cesky), pro potreby publikaci na
ustavu nebo ve sbornicich apod. jsme si museli stanovit INTERNI PRAVIDLA,
jak citace uvadet.

J. Rybicka.