tetex 1.0.7 a cestina

Libor Chocholaty chocholaty at gncz.cz
Wed Apr 25 08:51:38 CEST 2001

Ja taky pouzivam tetex z RedHatu 6.2 cz a musim volat cslatex misto latex,
jinak to cte onen babel. Takze priklad, mejme soubor ahoj.tex:
\documentclass[10pt,a4paper]{article}
\usepackage{czech}
\begin{document}
Ahoj
\end{document}

Kdyz na to zavolas latex ahoj.tex, dostanes:
--------------------
[libor at lch texty]$ touch ahoj.tex
Stiskněte libovolnou klávesu pro pokračování...[libor at lch texty]$ latex
ahoj.tex
This is TeX, Version 3.14159 (Web2C 7.3.1)
(ahoj.tex
LaTeX2e <1999/12/01> patch level 1
Babel <v3.6Z> and hyphenation patterns for american, french, german, ngerman, i

talian, nohyphenation, loaded.
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/article.cls
Document Class: article 1999/09/10 v1.4a Standard LaTeX document class
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/size10.clo))
(/usr/share/texmf/tex/generic/babel/czech.sty

! Package babel Error: You have used an old interface to call babel
(babel)                You may expect compatibility problems wit other packages

.

See the babel package documentation for explanation.
Type  H <return>  for immediate help.

l.54     \bblstyerror

?
--------------------

Ale, kdyz zavolas cslatex, je to OK:

--------------------
[libor at lch texty]$ cslatex ahoj.tex
This is TeX, Version 3.14159 (Web2C 7.3.1)
(/usr/share/texmf/web2c/il2-cs.tcx)
(ahoj.tex
LaTeX2e <1999/12/01> patch level 1
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/article.cls
Document Class: article 1999/09/10 v1.4a Standard LaTeX document class
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/size10.clo))
(/usr/share/texmf/tex/csplain/czech.sty) (ahoj.aux) [1] (ahoj.aux) )
Output written on ahoj.dvi (1 page, 220 bytes).
Transcript written on ahoj.log.
[libor at lch texty]$
----------------------

Jediny, co je mi divny, je, ze to proslo az na podruhy. Poprve to hlasilo
----
(/usr/share/texmf/tex/csplain/czech.sty) (ahoj.aux
! Undefined control sequence.
l.2 \select at language
                    {czech}
----
coz mi neni moc jasny, ale nakonec to proslo. Aha, musite nejdriv smazat
ahoj.aux. :-)

Libor