vyska riadku v tabular

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue Apr 10 14:54:17 CEST 2001

Marcel Abas píše:

> Zaroven sa chcem spytat, ci sa da v tabulke nastavit vyska riadku (totiz ak
> pouzijem pismo napr 13pt, je to velmi stiesnene).
> Skusil som vlozit prazdne riadky teda napr.
>
> \begin{tabular{|c|c|c|c|}
> \hline
> & & &\\
> a & b & c & d\\
> & & &\\hline
> & & &\\
> e & f & g & h\\
>
> atd, ale asi si viete predstavit, ako to vyzeralo.
>
> Vopred dakujem                                  Marcel Abas

K vertikalnimu roztazeni slouzi prikaz \arraystretch. Je to cislo,
kterym se nasobi meziradkova mezera. Je definovane jako prikaz,
takze se meni napr. takto: \renewcommand{\arraystretch}{2}.
Implicitni hodnota je 1.

Pokud si zavolate \usepackage{array} (coz v kazdem pripade doporucuji),
mate navic k dispozici dimenzi \extrarowheight, ktera se pridava
k vysce kazdeho radku. Implicitne je nula.
Napr. \setlength{\extrarowheight}{1mm}. Zmena tohoto parametru
casto staci.

Zdravi
           Jaromir Kuben