Jak na spravne akcenty u ceskych fontu?

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Apr 9 17:23:20 CEST 2001

Libor Chocholaty píše:

> Nekde jsem o tom slysel, dokonce mi tak parkrat latex vynadal, ze je tam nejaky
> stary babel interface, vubec nevim o co jde, jen v dokumentaci latexu/texu(?)

Babel neni stary, je pro latex v mnoha jazycich. Bohuzel podpora pro
cestinu
neni dokonala a zatim se nepodarilo s autorem babelu dosahnout potrebne
upravy jeho baliku, aby problemy odpadly (moznost vice ruznych kodovani
pro jeden jazyk).

> jsem se docetl, ze je to neco na podporu narodnich abeced(??). Pouzivam normalne
> "latex neco.tex" a funguje mi to. Proc bych mel pouzivat cslatex? U me je latex
> pouze symlink na tex a cslatech obsahuje:

Proto by se mel pouzivat cslatex, ten vyuziva ceske csr fonty, zmizi
Vase
problemy z uvozovkami. K csr fontum existuji Type1 postscriptove
ekvivalenty,
coz je dulezite napr. pri vytvareni pdf souboru, k ec fontum, ktere
pouzivate
Vy pri volani babelu, nejsou, musi se pouzivat nahrada starymi dc fonty
a pod.
Idealni by bylo mit v jednom formatu oboje, ale to zatim nejde.
Ten skript je v poradku, to progname=cslatex zpusobi, ze se budou v
texmf.cnf
hledat jine cesty atd. Hlavne se zavola ten spravny cesky format pro
latex.
Jen musite zajistit (pripadnym prejmenovanim toho babelovskeho), aby se
volal
spravny czech.sty.

se po
> ===========
> #!/bin/sh
>
> tex -progname=cslatex -default-translate-file=il2-cs ${1+"$@"}
> ===========
>

> Vypada to OK, jen mi nejdou uvozovky, o kterych se mluvi. Mohl byste mi rict, co
> znamena to "unused global option [czech]". Budu Vam zavazan, pokud se na to
> mrknete a reknete mi, cim to je...
>
> Diky, Libor Chocholaty
>
> \documentclass[czech]{article}

Takhle se to nevola, ma byt \usepackage{czech}. Zadny balik volany
pomoci \usepackage volbu czech neznal, takze nebylo komu ji predat.
Proto ta hlaska.

> \usepackage[latin2]{inputenc}
> \def\encodingdefault{T1} % T1 prepne vnitrne na osmibitove kodovani Cork
>                          %    je to divny, ale pripada mi, ze to jede v IL2
>                          % IL2 na ISO 8859-2, ale nejak to nefunguje
> \def\it{\fontshape{it}\selectfont}
> \def\bf{\fontseries{bx}\selectfont}
>
> \begin{document}
>
> \title{Title}
> \author{Libor Chocholatý}
> %\maketitle
>
> \section{Pokus o nahrazení fontu}
>
> \uv{Pokus o uvozovky}
>
> [libor at lch test]$ cslatex pokus.tex

Tohle je spravne.

> This is TeX, Version 3.14159 (Web2C 7.3.1)
> (/usr/share/texmf/web2c/il2-cs.tcx)
> (pokus.tex
> LaTeX2e <1999/12/01> patch level 1
> (/usr/share/texmf/tex/latex/base/article.cls
> Document Class: article 1999/09/10 v1.4a Standard LaTeX document class
> (/usr/share/texmf/tex/latex/base/size10.clo))
> (/usr/share/texmf/tex/latex/base/inputenc.sty
> (/usr/share/texmf/tex/latex/base/latin2.def))

> [...]

Nenacetl jste czech.sty.

Jaromir Kuben