Vektorove obrazky v LaTeXu aneb converze <cehokoli> do EPS

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Apr 3 09:45:29 CEST 2001

Bohuzel, obchodni politika nekterych vyrobcu komercniho
SW je takova, ze se snazi sabotovat vsechny cizi
standarty (nejen PS, ale i Javu ci W3C) tim,
ze do nich vnaseji vlastni upravy. A bohuzel
se jim to diky dominantnimu postaveni na trhu dari.
Vysledky jsou pak takoveto:

  Pred casem jsem si chtel nechat v jednom grafickem
studiu vytisknout poster na konferenci na format
A0. Pri prvnim jednani mne tvrdili, ze PostScript
je zcela nevhodny a nefunkcni format, at jim to dodam
v .cdw nebo dokonce v .tiff! Pak se strasne divili, kdyz
jsem jim ukazal, ze mnou vyrobeny PostScript
(TeX + gnuplot + MetaPost) lze poslat rovnou na "mandl"
a vyjde z toho zadany vysledek.

   Otluceni RedBooku o hlavu by asi moc nepomohlo.
Ja to resim tak, ze SW takovych firem zasadne nepouzivam.
Hromadne reklamace ze strany (poucenych) uzivatelu
by mohly taky pomoci, jenomze tyto firmy prave
ziji zejmena z velkeho mnozstvi tech nepoucenych.

               S pozdravem,

                 Lubos Kloc