EPS obrazky

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Sep 25 14:45:14 CEST 2000

On Mon, 25 Sep 2000, Zdenek Hatas wrote:

> Na zacatek bych chtel podotknout, ze pracuji na linuxu, takze pokud me
> odkazete na nejaky sw,
> ktery bezi na MS Win, moc mi to nepomuze.
>
> A ted ten problem:
> Pouzivam makro graphicx pro vkladani obrazku do pdfcsplain.
> Kdyz generuji pdf, vkladam fotografie ve formatu jpg, ale jelikoz dvi
> driver v cstexu
> neumi pouzivat tento format, poradil mi jeden clen tohoto listu,
> abych vkladal v eps.

Zalezi mozna na verzi Gimpu. Ja pouzivam Gimp pro OS/2. U verze 1.0.2 mam
podezreni, ze v zapisu EPS ma chybu. Uz se mi podarilo vytvorit mnoho EPS,
ktere sice sly zobrazit v Ghostscriptu, ale po natazeni do TeXoveho
souboru zpusobily PS error. Verze 1.1.21 umi v EPS pouzivat i kompresi a
zatim jsem na zadny problem nenarazil. Pokud jde o zrnitost, je mozne, ze
puvodni JPG uz je takovy a vhodny graficky program to pri zmensovani
rozliseni vyhladi. GS nebo jiny PS prohlizec pri zmensovani rozliseni pro
obrazovku takove upravy vetsinou nedela. Ostatne, pokud chcete obrazek
dobre vytisknout nebo dokonce odnest na osvit, mel by mit rozliseni 300
dpi. Krome toho mam vlastni programek v perlu, ktery pro prevod do EPS
pouziva Ghostscript a umi pouzivat interpolaci. Ma ovsem drobne mouchy,
nekdy vytvori EPS, ktery v GS projde, ale v nekterych jinych RIPech
zkrachuje na nedostatek pameti (a zatim nevim proc).

> [...]
> souboru.
> Kdyz jsem si prohledl vysledek po generovani dvi souboru, nebyl jsem moc
> spokojeny.
> Obrazek se mi zda pomerne nekvalitni(je takovy zrnity).
> Fotku jsem prevadel Gimpem.
>
> Muze mi nekdo prosim poradit, jak prevest ten obrazek, aby vypadal
> stejne jako ten jpg?
> Vysledny pdf totiz ten obrazek nijak 'nezkresli' a rad bych dosahl
> stejne kvality i v PS,
> se kterym chci dale pracovat(rozlamat do a5 booklet).
>
> Dalsi otazka: kdyz ponesu ps soubor do osvitky, musim k nemu jeste neco

Nemusite pribalit nic. Je nutne, aby vsechny obrazky i vsechny fonty byly
vlozeny do dokumentu. Uz jsem narazil i na to, ze /Times-Roman neni vzdy
stejny! Hlavne nesmite mit v PS souboru prikazy typu (file.name) run -- ja
to obcas delam kvuli uspore mista a mam skripty epsblind.pl, ktery z EPS
souboru udela jen prazdny EPS s BoundingBoxem a (file.eps) run a
epsinsert.pl, ktery to pak slozi dohromady (pro GS to neni nutne). Mohu je
poslat, mozna budou potrebovat drobnou upravu.

> Zdenek Hatas

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/