vicestrankove tabulky v LATEXU

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Oct 11 16:48:42 CEST 2000

Jaroslav Klumpler píše:

> Dobry den.
>
> Mel bych takovy (asi trivialni) dotaz. Potreboval bych udelat vicestrankovy
> seznam (tabulku), ktery bude mit 5 sloupcu. Ty sloupce by meli mit pevnou
> delku. Do dokumentu jsem pridal package ltablex.
> Ale kdyz potom napisu:
> \begin{tabular*}{ ????? }{lllll}
> sloupec1 & sloupec2 & sloupec3 & sloupec4 & sloupec5 \\
> \end{tabular*}
> tak nevim, jak mam misto tech otazniku zadat velikosti jednotlivych sloupcu?
> Mohl by mi prosim nekdo poradit?
>
> Dekuji.
> [...]

Dobry den.
Ten zmineny parametr nema nic spolecneho s delkou ale sirkou, kterou
musite
zadat. Tabulku pres vice stran umi styl longtable, ktery ma podrobnou
dokumentaci a je standardni soucasti latexu. Okoli je
\begin{longtable}... atd.

Styl tabularx zase umi sloupce "pruzne" sirky (ale neumi zalomit pres
stranku).
Rovnez ma podrobnou dokumentaci. Okoli je \begin{tabularx}... atd.

Styl ltablex je kombinaci longtable a tabularx a umi tedy oboji.
Dokumentaci
ma velmi strucnou, ale popis dostanete vlastne spojenim dvou
predchozich.
Okoli je \begin{tabularx}... atd. Kazdopadne se zadava celkova sirka
tabulky
a ruzne typy sirek sloupcu - viz dokumentace (lrcpX a dalsi). Popis
ruznych
moznosti je nejuplnejsi v dokumentaci ke stylu array, ktery
predefinovava standardni
latexovska okoli array, tabular a tabular* a rozsiruje jejich moznosti.
Pokud chcete tabulku zalomit predcasne, date \newpage, jinak se zalamuje
automaticky podle delky stranky.

Okoli \begin{tabular*} musi mit take zadanou celkovou sirku a dela
jakesi
pruzne sirky sloupcu, ale jinym principem (roztahuje mezery mezi
slouci).
Rozhodne neumi zalamovat pres stranku.

Zdravi
        Jaromir Kuben