Sazba matematiky

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Oct 10 11:42:40 CEST 2000

Jaromir Kuben wrote:

> Pavol Habuda píąe:

> Dobry den.
> Musite nadefinovat potrebne velikosti, neco jako \twentyrm a pod.
> (podivejte se plain.tex na \tenrm) a pak predefinovat matematicke
> fonty pro rodinu \fam0, tj. \textfont0, \scriptfont0, \scriptscriptfont0
> a podobne pro dalsi rodiny. Urcite najdete pouceni v TeXbook naruby.
> Zdravi
>        Jaromir Kuben

Dobry den,

   kdyz pisu (v plainu) velke napisy a vzorce na prusvitky,
pouzivam nasledujici nastaveni v hlavicce souboru:
(Je to michanice CM fontu a standartniho PS Times-Roman,
ale to si jiste dokazete upravit podle sveho)

% Fonty:
\font\normal=ptmr8z at 21 pt
\font\bf=ptmb8z at 21 pt
\font\it=ptmri8z at 21 pt
\font\nadpis=ptmr8z at 36pt

\font\sevenrm=ptmr8z at 14pt
\font\fiverm=ptmr8z at 10pt
\font\tenmit=cmmi10 scaled \magstep 4
\font\sevenmit=cmmi7 scaled \magstep 4
\font\fivemit=cmmi5 scaled \magstep 4
\font\tensy=cmsy10 scaled \magstep 4
\font\sevensy=cmsy7 scaled \magstep 4
\font\fivesy=cmsy5 scaled \magstep 4
\font\tenex=cmex10 scaled \magstep 4

\textfont0=\normal
\scriptfont0=\sevenrm
\scriptscriptfont0=\fiverm
\textfont1=\tenmit
\scriptfont1=\sevenmit
\scriptscriptfont1=\fivemit
\textfont2=\tensy
\scriptfont2=\sevensy
\scriptscriptfont2=\fivesy
\textfont3=\tenex
\scriptfont3=\tenex
\scriptscriptfont3=\tenex
\normal
\baselineskip = 21pt

Nazvy fontu odpovidaji jejich puvodni (nikoliv
zvetsene) velikosti, protoze puvodni velikost
nepouzivam. Rozhodne to neni ciste a esteticke,
ale funguje to.

                      Lubos Kloc