Spravne pocesteni DocBook -> JadeTeX -> DVI/PDF

Jirka Kosek jirka at kosek.cz
Mon Nov 20 15:57:12 CET 2000

Tomas Mraz wrote:

> protoze potrebujeme psat dokumentaci v nejakem dobre konvertovatelnem
> formatu, rozhodli jsme se pouzit DocBook. Ten v pripade psani ceskych znaku
> udela sice .tex soubor, ktery po prelozeni JadeTeXem z teTeXu vyrobi spravne
> ceske znaky, ale vzhledem k pomerne chaoticnosti .tex souboru mi neni jasne,
> co se to vlastne vyrobi (jestli to napr. nejsou jen kompozitni znaky, nebo
> spise pouzite ec fonty). Pochybuji, ze by v takovem pripade chodilo spravne
> ceske deleni. Neresil jste nekdo podobny/stejny problem?
> Dekuji predem za kazdou radu,

Na to, co dela JadeTeX se zeptejte autora, neni moc lidi, co by meli
odvahu se v tom stourat.

Existuji i styly, ktere DocBook prevedou do pomerne pekneho zdrojaku pro
LaTeXu, muzete si v nich upravit i hlavicku dokumentu - tam si muzete
vybrat, jestli pujdete pres cslatex, babel, ... (snad jsem to moc
nepomichal, LaTeX nepouzivam). Styly jsou na

http://www.infres.enst.fr/~casellas/docbook.html

Vyuziva se stylovy jazyk XSL, takze si budete muset opatrit jeste nejaky
XSLT procesor - napr. XT nebo Saxon. Na adrese

http://www.kosek.cz/xml/xt/

je verze XT, která umí výstup kódování windows-1250 a iso-8859-2. Pak
není problém, aby se použiliy cs-fonty.

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka at kosek.cz
  http://www.kosek.cz