Linka

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Nov 13 11:00:12 CET 2000

luke at COMP.CZ píše:

> Dobry den!
>
> Muj dotaz muze snad nekomu pripadat nepatricne banalni, lec me svedomi
> je ciste, neb se snazim zodpovedet a vyresit si ho jiz nekolik dni
> sam, avsak bez uspechu. :o)
>
> Mam LaTeX-ovsky dokument (`\documentclass[a4paper,11pt]{report}'),
> citajici nekolik listu bez pouziti preddefinovanych znacek `\chapter'.
> Dokument ma nejakou tu hlavicku, jez je dana takto:
>
> \pagenumbering{Roman}
> \pagestyle{myheadings}
> \markright{\small\scshape NEJAKY_TEXT_HLAVICKY}

> [...]

Dobry den.
Je potreba predefinovat prikaz ps at myheadings pro tvorbu hlavicky a
patky.
Napr. kdysi jsem mel:

\makeatletter
\def\ps at myheadings{\let\@mkboth\@gobbletwo
\def\@oddhead{\underline{\makebox[\textwidth]{\hbox{}\slshape\rightmark
\hfill
\rmfamily\upshape\bfseries\thepage}}}
\def\@oddfoot{}
\def\@evenhead{\underline{\makebox[\textwidth]{{\rmfamily\upshape\bfseries
 \thepage}\hfill\slshape\leftmark\hbox
{}}}}
\def\@evenfoot{}
\def\chaptermark##1{\markright {\thechapter. \ ##1}} % ps
\def\sectionmark##1{}
\def\subsectionmark##1{}
}
\makeatother

Podivejte se do napr. report.cls na vychozi definici tohoto prikazu.

Snad se v tom nejak vyznate, neni to zas tak slozite.

Mnohem lepsi je ale pouzit styl fancyhdr, ktery Vam uzivatelsky daleko
prijemnejsi zpusobem umozni nadefinovat vzhled hlavicek a patek na
sudych
i lichych stranach vcetne tech linek a dalsi triky. Je k nemu podrobna
dokumentace s ukazkami.

Zdravi
        Jaromir Kuben