svisla cara na okraji textu

Hans Ginzel Hans at kolej.mff.cuni.cz
Fri May 12 15:25:18 CEST 2000

> Prosim, poradte mi, jak v plainu dosahnout co nejjednoduseji
> nasledujiciho efektu (svislou neprerus. caru na kraji textu jako
> indikaci, ze jde o nepovinny ucebni text)
>
>      asdjlkfsfllkdfljks fljksflaksjdfs sdjfsl
>
>      \zapnicaru
>
>   |  fsjlkfjwoifjlskdfjwoeifjlsdkjfwliejflskj
>   |  u59uwroiuweroiwueroyhwuwrkw hf hkesufeku
>
>      \vypnicaru
>
>      jslkdfalwi nejakej text sfwse slijelsifj

    Pokud nepožadujete stránkový zlom v textu za čárou, pak si lze
jednoduše pomoci boxem s vertikálním materiálem

	\def\zapnicaru{\par \setbox0=\vbox\bgroup}
	\def\vypnicaru{\egroup	%% teď mám v boxu 0 text, kt. zvýraznit
		\vskip\parskip  %% mezery si musíte doplnit sám vhodně
		\line{\hss \vrule width1pt \hskip 1pc \box0}}

    Do horizontálního boxy šířky \hsize (\line) vysázím smrštitelnou
výplň, svslou čáru, mezeru a box s textem také šířky \hsize.

	Hezký weekend přeje

					Hans Ginzel