Formaty pmsma v budoucnu?

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Mar 29 14:48:28 CEST 2000

On Tue, 28 Mar 2000, Peter Lacus wrote:

> zrejme to pojde, ak ide o hladku sadzbu v jednej farbe, ale ak mi niekto
> ukaze cloveka, ktory dokaze vysadzat _farebnu_ knihu v pouzitelnej
> kvalite vo Worde... A pokial pod tym nakladatelstvom myslite Gradu, tak
> to sa bud museli v poslednej dobe _vyrazne_ zlepsit, alebo mame znacne
> rozdielne predstavy o kvalite.
>
> BTW slo by to vobec v TeXu (myslim vysadzat farebnu knihu v
> profesionalnej kvalite) ? Ja totiz robim skor v Quarku na Mackoch a TeX
> vlastne zatial len skumam - a vobec mi nie je jasne, co vsetko dokaze. A
> [...]
Zatim jsem nedelal knihu, ktera by byla barevna i uvnitr, protoze mi
zakaznici na takovou knihu nemaji penize. Bezne ale delam barevne obalky,
kde jsou kombinovany barevne fotky nebo kresby (ty jsou puvodne jako JPEG
nebo TIFF a pro vlozeni do TeXu z nich delam EPS) a pismo, nekdy cerne,
nekdy bile, nekdy barevne (Embellishem nebo Gimpem si sejmu hodnotu nejake
casti obrazu tak, aby pismo melo stejnou barvu). TeX jako takovy barvu
neumi, ale existuji makra, ktera dovedou na vystup poslat spravne PS
prikazy pro nastaveni barvy. Nekdy byva problem s osvitem -- ve studiich
vedi, jak nasvitit knihu z Quarku, ale nekdy si nedovedou poradit s
barevnym PS souborem, ktery vytvori dvips. Jako nejspolehlivejsi se mi
zatim osvedcilo pomoci Acrobatu 4 a nastavenim Press Optimized prevest
soubor do PDF a nechat to nasvitit ve studiu, kde to z PDF dovedou. U
jedne obalky si nedovedli poradit s PS souborem neseparovanym, kdyz jsem
udelal separace, melo to dohromady 80 MB a stejne to osvitka nevzala. Jako
PDF to melo 350 KB a ve studiu, kde zvladnou PDF, to proslo bez problemu.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/