poloha \caption

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Mar 23 10:08:17 CET 2000

Dobry den.

Filip Hurta píše:

> Dobry den,
> existuje nejaky registr pro urceni polohy \caption v prostredi table ?
> Chtel bych aby byl zarovnan vlevo (ted je na stred).

Myslite, aby byl pod sebou levy okraj tabulky a \caption?
Registr neexistuje, ale \caption muzete dat do \parbox a pak ho
ruzne umistovat.

> Taky se mi zda vertikalni mezera mezi popisem tabulky (umistenym pod
> tabulkou) a dalsim textem zbytecne velka. Muze mi nekdo poradit, jak ji
> zmensit ?

Podivejte se napr. do report.cls (nebo co pouzivate) na definici
\@makecaption. Mezera nad \caption je urcena \abovecaptionskip,
staci zmenit tento registr. Navic zmenou \@makecaption by slo
menit i umisteni. Pokud byste tento prikaz predefinovaval,
musi byt zmena "obalena" prikazy \makeatletter a \makeatother.

Zdravi
       Jaromir Kuben