YAP a TeXLive4

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Mon Mar 20 14:26:42 CET 2000

Josef Krob wrote:

> Myslim, ze by to bylo uzitecne. Yap je prece jen o neco lepsi nez windvi.
>
> Zdravi
> ______Josef Krob______________________________________________
> jokr at phil.muni.cz | http://www.phil.muni.cz/~jokr
> MIME OK | ICQ 28062964 | tel.: +420 (0)5 41121163

Instalacni soubory MikTeXu jsem nasel na
ftp.cstug.cz/pub.CTAN/systems/win32/miktex/1.20.
Instalaci TeXLive4 mam v adresari D:\TeX. Pri spusteni instalacniho programu
MikTeXu
jsem nastavil instalacni adresar D:\MikTeX\texmf. Pri naslednem vyberu baliku
k instalaci
jsem zrusil vsechno, co se dalo. "Program folder" jsem nechal jako MikTeX a
"local TeXmf treee" jsem nastavil na prislusny adresar z TeXlive4, v mem
pripade na D:\TeX\texmf.local. Pak jsem jeste zadal "preexisting TEXMF
directory trees" jako D:\TeX\texmf a dokoncil instalaci.
Celkova instalace MikTeXu pak zabira necelych 14 MB na disku. Takto
nainstalovanou verzi jsem par dni uspesne pouzival, respektive pouzival jsem
jen YAP, ktery byl v adresari
D:\MikTeX\tecmf\miktex\bin.
Pak jsem zkusil presunout tuto instalaci do adresarove struktury pro TeXLive4
a smazat vse zbytecne. Po porvonani adresarove struktury jsem uplne zrusil
adresare bibtex, dvips,
fontname, fonts, metafont, mft, ttf2pfb a ttf2tfm v D:\MikTeX\texmf. Soubory
v techto adresarich se mi zdaly byt i ve stejnych adresarich v D:\TeX\texmf.
Posledni dva by se asi mohly hodit ke konverzi TT fontu do prislusnych jinych
formatu, ale to delat nehodlam, takze jsem je zrusil taky.
Z adresare doc jsem ponechal jen veci tykajici se YAPu, ty jsem presunul do
d:\TeX\texmf\miktex\doc a ostatni taky smazal. Obsah adresare makeindex jsem
pridal do
d:\TeX\texmf\makeindex.
Adresare tex a web2c z MikTeXu se dost lisi od prislusnych adresaru z
TeXlive4. Co v nich bylo navic, jsem pridal do instalace TeXLive4, co se
lisilo jsem pro jistotu zalohoval.
Obsah adresare d:\MikTeX\texmf\miktex jsem cely presunul do
d:\TeX\texmf\miktex. Tady
(a pravdepodobne i jinde) by se asi dalo jeste spousta souboru smazat, ale k
tomu jsem zatim nedostal. Celkem mi pribylo na disku kolem 7 MB zabraneho
prostoru, coz povazuju za dost
malo vyznamne, abych se v tom dal hrabal. Ale odhadju, ze by bylo mozne se
dostat az priblizne na 3 MB.
Tim se adresar d:\MikTeX\texmf vyprazdnil a tak jsem ho smazal.
Posledni veci, kterou jsem pak provedl, bylo spravne nastaveni cesty. Jak
jsem zjistil, je
ulozena v registru. Po spusteni regedit je potreba najit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\MiK\MiKTeX\CurrentVersion\MiKTeX
a tam nastavit nasledujici klice (podle me instalace):
Install Root na "D:\TeX\texmf"
Local Root na "D:\TeX\texmf.local" (to uz by melo byt)
TEXMF Root Directories na "D:\TeX\texmf;D:\TeX\texmf.local"

Uvedomuju si, ze moje reseni neni prave nejidealnejsi. Puvodne jsem se
pokousel nainstalovat
pouze YAP a nebytne veci, ale z dokumentace jsem nezjistil, ktere to vlastne
jsou, jak ma
vypadat struktura adresaru, ci jak se da nastavit konfigurace YAPu. Tak jsem
si nainstaloval
cely MikTeX a pote, co jsem zjistil, ze jeho adresarova struktura se podoba
strukture TeXLive4,
jsem se po nekolika pokusech dopracoval k vyse uvedenemu postupu, kterym jsem
dosahl
pro mne uspokojiveho reseni. Predpokladam, ze asi nebude fungovat Forward and
Inverse Search, ktere YAP nabizi, protoze k tomu je potreba poustet TeX se
specialnimi parametry.
Pokud mne ale nekdo vyvede z omylu, budu jen rad. Jinak mi bez problemu
funguje generovani fontu a zobrazovani PS obrazku.

To je vse, pratele.

Jiri Zelinka