\include vs. \input

Pavel Satrapa Pavel.Satrapa at vslib.cz
Fri Mar 10 07:50:02 CET 2000

> V LaTeX Companion jsem k tomu nic nenasel. Toto chovani mi pripada
> nelogicke. Proc se zde \include nechova jako \input?

Protoze to je jiny prikaz ;-)

Presna definice asi bude slozitejsi, ale z hlediska sazby \include{...}
dela v podstate \clearpage\input{...}\clearpage

Je urcen pro vkladani vetsich celku (kapitol) a ma ve srovnani s \input
dve vyhody:
1) pomoci \includeonly muzete ridit, ze maji byt vlozeny jen urcite casti
2) zachovava strankovani - pro kazdy soubor vlozeny pomoci \include se
   vytvori jeho vlastni .aux soubor a LaTeX si pamatuje odkud kam sahal,
   jaka navesti jste v nem definovali a podobne; cili zbytek dokumentu se
   chova (zhruba) stejne, jako kdyby v nem byly obsazeny vsechny casti,
   prestoze nektere jsou diky \includeonly vynechany; idealni pri
   praci na rozsahlejsim textu (kniha), kdyz editujete jednu kapitolu a
   nechcete se pri prohlizeni vysledku zdrzovat sazbou vsech ostatnich

Bod 2) by bez odstrankovani dost dobre nesel zajistit.

Preji vsem pekny vikend

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic