Znacky operaci (\log) kurzivou misto stojatym pismem.

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Mar 9 07:53:35 CET 2000

On Wed, 8 Mar 2000, Stepan Potocky wrote:

> 	Dobry den,
> v jednom predmetu jsme dostali nadefinovany zakladni charakteristiky
> dokumentu, mezi kterymi figuruje pouziti PS pisem. Tak napr.
> \font\rm=pncr8z at 10pt
> Jak jsem zjistil, pouziji-li napr $\log a$ pak opeace log se sazena
> kurzivou misto stojatym pismem. Neprisel jsem na to, jak tomuto chovani
> zamezit. Muzete mi nekdo poradit jak to opravit?

V plainu je \rm makro, ktere prepina v textovem rezimu na font \tenrm
a matematice nastavuje familii0, takze se pouzije font deklarovany
jako \textfont0 (coz je v plainu rovnez \tenrm).

Pokud predefinujete toto makro na prepinac textoveho fontu, prestava Vam
v matematice fungovat. Znamena to, ze jste to predefinoval spatne. Spravne
ma byt:

\font\tenrm=pncr8z.

Misto dlouheho laborovani muzete pouzit \input cncent.  Matematika Vam ale
bude stale chodit v Computer modern (vcetne toho symbolu log, coz nepusobi
esteticky dobre). Muzete po \input cncent zkusit zapnout \setsimplemath,
takze Vam ten log vyjde v NewCentury. Bohuzel, tento font nema recka
pismena, takze zase ztratite moznost pouzit recka pismena (ledaze byste si
jejich mathcody predefinoval na jiny font, coz je samozrejme mozne, ale
pracne).

Petr Olsak