Acrobat konvertuje TTF do Type1?

Pavel Janik ml. Pavel.Janik at inet.cz
Wed Mar 1 14:52:50 CET 2000

   From: Pavel.Janik at inet.cz (Pavel Janik ml.)
   Date: Wed, 1 Mar 2000 11:18:05 +0100

Zdravím,

   > A k mému překvapení mi GS opravdu zobrazil AAAA :-) Že by to mohla být "taky
   > cesta" jak používat True Type fonty v TeXu? Dá si někdo tu práci a ověří moji
   > myšlenku?

ani to nezkoušejte - existuje ještě jedna podle mého názoru lepší cesta
(alespoň na Linuxu resp. tam, kde běží Ghostscript).

Na CTANu je utilitka ttf2pf, která je pro tento (a jak níže uvidíme) a nejen
tento účel naprosto skvělá :-) Dávkový soubor ttf2pf.bat se sice tváří, že je
pro DOS a postscriptové soubory kolem něj obsahují v názvech souborů velká
písmena, ale to mne nerozházelo a nyní dokážu vygenerovat Type42 font a
příslušný AFM soubor z TrueType. Tím pádem je možné tento font použít i v
TeXu. Formát Type42 navíc uchovává kompletní podobu TrueType fontu a teprve
postscriptový RIP font rastruje. Neztrácíme tedy vektory a křivky a je pouze
otázkou kvality ps RIPu, jak bude výsledný dokument vypadat. Na druhou stranu
se může stát, že starší ps RIPy dokument nedokáží vyrastrovat.

Pokud si tento postup chcete vyzkoušet, přikládám archív. Stačí najít soubor
verdana.ttf a zkopírovat jej do adresáře, kde jej rozbalíte.

P.S. Prosím o omluvu ty z vás, který se zdá příliš dlouhý.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik at inet.cz