MetaPost - aktualni tloustka cary

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Jun 22 12:12:14 CEST 2000

Roman Jezdik píše:

> [...]
> potreboval bych si v MetaPostu nadefinovat v jednom makru cerchovanou caru.
> Predstavoval bych si to nasledovne:
>
> def ...

> draw bod1--bod2 dashed dashpattern(on 12*tp off 3*tp on 2*tp off 3*tp)

> enddef;
>
> Delka carek, "tecek" a mezery mezi nimy budou zaviset na tloustce aktualne
> pouzivaneho pera (oznacil jsem ji "tp"), potazmo tloustce cary. Proto bych
> zminenou aktualni tloustku potreboval zjistit. Zatim jsem nasel pouze
> promennou currentpen, ale nevim jak z ni potrebnou hodnotu vyseparovat.

Dobry den.
Ono to asi nebude tak jednoduche. Aktualni pero nemusi byt kruhove
(kaligraficky
efekt) a jak zjistit jeho prumer (nejvetsi) je zrejme nejasne.
Ja jsem delal neco podobneho nedavno a jednodussi se mi zdalo dat
tloustku
jako parametr makra na srafovani. Na nic lepsiho jsem narychlo neprisel.
Makro si urci delku krivky, napocita, kolik se vejde celych carek (je
treba
zohlednit, jestli je krivka uzavrena nebo ne, aby carky pekne zacinaly),
rozdeli
rovnomerne prebytek, tj. nepatrne zvetsi delku carek, a vykresli
srafovanou
krivku.

Zdravi
         Jaromir Kuben