kroky pro pocesteni LaTexu v RedHat 6.2 CZ

David Necas yeti at monoceros.physics.muni.cz
Mon Jul 17 13:22:16 CEST 2000

On Fri, 14 Jul 2000, Jiri Navratil wrote:

> Zdravim Vas,
> potrebuji poradit, co si mam nastudovat a nasledne provest, aby mi v
> RedHat 6.2 CZ instalaci Workstation/GNOME fungoval cslatex?
>
> Nebo mam vsechny *tex* balicky smazat a postupovat podle Czech-HOWTO 1.3
> ?
>
> Netusim, co vse je v RedHat 6.2 CZ pocestene.
>
> Dekuji
> Jiri Navratil

No nemam zrovna teTeX z RH6.2 CZ, mam akorat Debian 2.2 + teTeX
a RH6.x + TeX z TeXlive4, ale melo by to byt podobne.

(Nejdriv je asi potreba nakofigurovat dvips, coz ale jednak nesouvisi
s cestinou a jednak je to v onom Howto.)

Jinak, pokud pouzviate babel, melo by bez problemu fungovat

 $ cslatex dokument.tex

Protoze asi babel nepouzivate, je potreba zaridit, aby se soubor czech.sty
z csplainu nasel driv, nez ten z babelu. To znamena nastavit bud promennou
prostredi TEXINPUTS (na uzivatelske urovni) nebo TEXINPUTS.cslatex
v souboru texmf.cnf (na rootovkse urovni), tak aby na prvnim miste
obsahovala cestu ???/tex/csplain, kde ??? je bud $TEXMF nebo neco jinyho
-- bohuzel nevim presne, jak ty cesty jsou v RH6.2 CZ, ono je to pomalu
v kazde instalaci jinak. Pak by mel fungovat i ne-babelovsky cslatex.
Pak doporucuji nastavit analogicky i TEXINPUT.csplain.

Doufam, ze vam i tento dost nepresny popis pomuze, a kdyz ne, ze to
vyprovokuje k odpovedi nekoho, kdo ma RH6.2 CZ.

Yeti